Er kan veel digitaal en met behulp van een smartphone, heel veel. Als ik tegenwoordig een filmpje wil kijken kan ik binnen een aantal minuten de locatie, film, tijd en stoelen uitkiezen en betalen met PayPal met behulp van de Pathé-app. Ik krijg een qr-code die ik – alle rijen vermijdend – kan scannen en ik ontvang de toegangskaartjes. Heerlijk! Zo snel en zo makkelijk. Een toegevoegde waarde, een dienst die ik vaak en graag gebruik.
Volgende week ga ik met vriendinnen op vakantie. We vliegen met Vueling die toevallig ook een applicatie voor de iPhone beschikbaar stelt in de app-store. Daar kan je inloggen en alvast inchecken voor de heen- en terugreis. Heb je dit gedaan, dan ontvang je een sms en kun je ook via de app terecht bij de qr-code die genoeg is om uit de voeten te kunnen op het vliegveld. Geen gedoe met tickets, last-minute al stressend a4-tjes printen, maar gewoon een scanbare code op je smartphone.
Deze twee partijen hebben goed gekeken naar de behoeften van de groep die gebruik maakt van hun diensten. Ze hebben de rompslomp van reserveren en inchecken makkelijker, sneller en een stuk fijner gemaakt. Het is bijna leuk om gebruik te maken van de apps en de mogelijkheden!
Steeds meer bedrijven zien heil in applicaties. Met de app van verschillende banken check je a la minute je banksaldo, met de AH appie doe je zo effectief mogelijk boodschappen en bij Zara shop je online m.b.v. de app. Je zal ze misschien niet elke dag gebruiken, maar op de momenten dat het nodig is, zijn ze zeer bruikbaar!