Home

Nu iedereen een smartphone met camera heeft is het niet meer pics or it didn’t happen, maar check-ins or it didn’t happen! Niet iedereen is fan van Foursquare en er valt over te twisten of het nu zo nuttig is om de hele dag door te vertellen waar je bent. Toch vind ik Foursquare erg leuk. Het ziet er goed uit, het werkt prima, je kunt nog eens terugkijken én de tips zijn goed!

Foursquare is gelanceerd in 2009 en heeft ondertussen een community van meer dan 20 miljoen mensen over de hele wereld. Zij hebben 2 biljoen keer ingecheckt en dit aantal stijgt nog elke dag. Naast dat zijn er 750.000 bedrijven met een zakelijke pagina. Deze cijfers zijn door Foursquare in april voor het laatst geupdate.

Persoonlijke tips = waarde

Net als de reviewsites die het de laatste tijd goed doen, maken de tips, die je achterlaat op Foursquare bij de venues waar je geweest bent, het concept waardevol. Met échte vrienden in je 4sq-netwerk die nuttige tips delen in regio’s waar jij vaak komt, is het niet zomaar een check-in-tooltje.

Afgelopen week ben ik op vakantie geweest en heb ik geprobeerd bij alle restaurantjes, stranden en pleinen in te checken en tips achter te laten (met daarbij natuurlijk the run for mayorship). Een tip om die lekkere Sangria eens te proberen, maar ook eettentjes waar je vegetarisch kunt eten en of er zoetwater douches zijn op de stranden. Ook dichtbij probeer ik wat bij te dragen. Denk aan kortingsacties bij lokale winkels, waar de lekkerste roti in de stad te koop is en welke smaak ijs je écht moet proberen.

Foursquare for business

Het leuke is dat je natuurlijk op zoek kunt gaan, maar het ook naar je toe komt. Check je in bij de supermarkt, dan krijg je ook te horen (of eigenlijk te ziendat de winkel ernaast of in de buurt een actie heeft of misschien wel de mooiste bloemen uit de regio. En daar kun je als ondernemer zelf natuurlijk ook een handje bij helpen. Onder andere door een venue te claimen en speciale acties te starten. Het is leuk om eens “in” Foursquare te duiken en te kijken of het voor jou ook wat kan betekenen. Op de businesspagina van Foursquare vind je informatie, case studies en kan je direct aan de slag gaan. Probeer ’t eens en vergeet niet om tips achter te laten.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s