Aruba Networks, één van SecureLink’s vendors, nam onlangs Meridian Apps over. Aruba Networks is een van de meest voorname fabrikanten van wireless oplossingen, Meridian is een zgn mobile-software company, dat bedrijven in de locatie business helpt om te engagen met hun bezoekers. Voorbeelden van organisaties die hiervan gebruik maken zijn: vliegvelden, grote shopping malls, ziekenhuizen, hotels, beurzen en musea. De combinatie van deze twee vendors zorgt voor location-over-wifi, wat resulteert in indoor GPS tracking services waar je leuke dingen mee kunt doen.
Indoor location awareness
Meridian zet de onderstaande vijf speerpunten neer:
- Build a mobile app from scratch without any technical “know-how”.
- Manage & create content for new or existing apps.
- Use the world’s most advanced indoor turn-by-turn navigation.
- Provide visitors with indoor location awareness.
- Send timely notifications with indoor zone-based triggers.
Door it te koppelen aan marketing is het businessmodel voor het aanbieden van wifi aan klanten, bezoekers, etc. bepaald. Met free wifi en een eigen applicatie met gps tracking kun je consumenten voorzien van route informatie op het vliegveld, aanbiedingen van de desbetreffende sportclub in het stadion, informatie van personeel in het ziekenhuis, en ga zo maar door.
In een tijd dat iedereen op zoek is naar wifi access, is dit een goede oplossing om deze service mét ROI aan te kunnen bieden. Nick Farina, CEO van Meridian, schreef in zijn blog dat hij wifi ziet als de laag bovenop de échte wereld: een dienst die je helpt bij het vinden van de informatie die je waar dan ook zoekt.
We think that indoor spaces are the next frontier of mobile, and the wireless network is the key to bridging the gap. – Nick Farina
Ik zie enorm toffe concepten voor me voor verschillende bedrijven met deze combinatie van Aruba Networks en Meridian. Benieuwd? Bekijk dan hieronder een aantal voorbeelden.