Home

De afgelopen tijd ben ik tegen een aantal goede (en slechte) experience voorbeelden aangelopen. En ik wil deze graag met jullie delen.

Gisteren bezocht ik het B2B Marketing Forum van spotONvision. Een event over marketing automation en connecting the dots. Daar vertelde Shimon Ben Ayoun (founder) dat buyers meer verwachten dan de oplossing an sich. They expect us to…

  • …deliver the most convenient journey
  • …connect faster than real time
  • …communicate hyper personal

Want 85% van de besluiten die wij nemen, zijn gemaakt door het onbewuste gedeelte van onze hersenen. Wij én dus ook onze klanten zijn helaas niet rationeel.

Mercedes Me – connect faster

Een voorbeeld van op het juiste moment anticperen deelde ik al eerder op LinkedIn. Ik vergat laatst mijn auto op slot te doen. Teveel spullen in m’n handen, haast, je kent het wel. Gelukkig kreeg ik een seintje van de Mercedes Me app die in connectie staat met m’n auto. Of ik ‘m alsnog wilde vergrendelen? Ja, graag! Met één klik.

Ik weet dat dit echt niet perse cutting edge tech is, maar op dat moment was het voor mij waardevol. De juiste plek en juiste tijd.

Managementboek vs. Bol.com – most convenient journey

Ik probeer elke maand een boek te lezen als uitdaging (lees: goed voornemen) dit jaar. In maart staat het boek ‘All marketers tell stories’ van Seth Godin op de planning. Ik wilde dit boek graag bij Managementboek bestellen. Ik houd van niche sites en gun die omzet aan een onderneming die kwaliteit biedt naast gemak. Echter was het boek pas leverbaar tussen 5-8 werkdagen en een stuk duurder dan bij Bol. Ik heb Managementboek een tweet gestuurd met de vraag waarom, en dat ik liever bij hen bestel. Maar… geen reactie. Gevolg: ik heb het boek besteld bij Bol.com, die het boek een dag later bij me bezorgde. Zo zonde!

Brasserie DENK – hyper personal

Tijdens het B2B Marketing Forum won ik een lunch met spreker Richard Robinson. Super interessant, maar dit voorbeeld gaat over de brasserie waar wij mochten lunchen. Het event zelf had namelijk nog wel wat verbeterpunten: te laat gestart, onduidelijke bewegwijzering, sessies in de kelder zonder zonlicht, etc. Maar de brasserie maakte veel goed. Er was persoonlijke aandacht. Ze hebben een geheel vegan lunch geregeld (wat een uur van tevoren was doorgegeven), dachten met mij mee en hebben dit een positieve ervaring gemaakt.

Ook hiervan kun je misschien niet zeggen dat dit heel bijzonder is, maar sloot op dat moment wel aan op mijn persoonlijke wensen.

 

40043203185_22f2b0eb65_o

B2B Forum van spotONvision

 

 

You can be the expert in the solutions. But the customer is the expert of the problem.

– Martine de Ridder

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s