Foto door Brenda Kookt
Tijdens de ‘Biggest Bloggers BBQ’ (een groot zomerfeest georganiseerd door MAGGI en de foodbloggers Sabine en Brenda.) heeft MAGGI gebruik gemaakt van de aanwezige food-liefhebbers: Loran was namens het merk aanwezig en filmde volgers met verse ideetjes.
Vriendinnetjes Iris en Patty maakten een paprikasausbakje:
Je ziet tegenwoordig vaker dat merken uitgaan van de influence van bloggers en hun fans én hier graag gebruik van maken. Kirsten Jassies vertelt en blogt hier vaker over. Zij maakte tevens de videoserie #Instaberoemd met 5 social influencers waar zij in gesprek gaat met deze bloggers met macht. Zeker interessant om eens naar te kijken!
“Influencer marketing, (also Influence Marketing) is a form of marketing that has emerged from a variety of recent practices and studies, in which focus is placed on specific key individuals (or types of individual) rather than the target market as a whole. It identifies the individuals that have influence over potential buyers, and orients marketing activities around these influencers.”
Natuurlijk zijn er meer merken die inspelen op deze trend, denk ook aan fonQ die het fonQ Foodblogevent organiseerde in het Miele Experience Center, en daarvoor al eens het Trendwatching Blogevent in samenwerking met het merk Zuiver.
Wil jij nou ook aan de slag met je personal brand als influencer en meer weten over bloggen en Instagram? Kirsten organiseert een Summer Bootcamp, 3 zaterdagen in juli waar ze ingaat op deze onderwerpen en het heel praktisch insteekt; je kunt direct aan de slag.
Hé, dit is een leuk stukje!
LikeLike