Home

Ik bekeek vanavond een webinar van Pardot met het onderwerp Rethink B2B Marketing Events. Het duurde slechts 30 minuten, maar er zijn toch wat leuke tips gedeeld door Elizabeth Brooks (Live Nation) en Mathew Sweezey (Salesforce).

How to drive attendance?

Allereerst spraken ze over het vergroten van het aantal aanwezigen/deelnemers. De onderstaande drie punten haalde zij aan. Inkoppertjes, maar goede reminders. Tevens gaven ze aan dat video het meest gedeeld wordt op social. Je kunt de keynote speakers bijvoorbeeld een videomessage laten inspreken en die verspreiden. Ook Vine of Instragram video’s zijn leuke én deelbare tools.

  1. Great attendance is built by great content
  2. Social posting is #2
  3. “Email is still a thing”

Types of events

Think outside the box of normal

Elizabeth sprak vanuit haar ervaringen bij Live Nation over o.a. Q&A sessions en Live streaming. Je kunt je voorstellen dat fans graag meegaan in deze sessies en dat dit dus de ideale manieren zijn voor engagement. Voor B2B is dit naar mijn idee lastiger (lees: het publiek is waarschijnlijk een stuk kleiner), maar niet onmogelijk. Zoals Elizabeth ook schetste, heb je vaak niet de controle over de agenda van je doelgroep. Live streams zijn door het wegvallen van reistijd een stuk toegankelijker en het achteraf delen van deze sessies maakt het beschikbaar voor een grotere groep mensen. Ook Q&A sessies zijn ideale content-creators en dus deelbaar.

Engagement during the event

Als laatste praatte Elizabeth en Mathew over “what customers really want from an experience“. Onderstaande vijf punten gaven zij aan en ik denk dat je hier gemakkelijk veel mee kunt winnen.

  • Event app: find rooms, locations, etc. keep them comfortable
  • Social experience: tweet walls
  • HyMoLo: Hyper Mobile Local with geo fencing
  • “Afterglow”: post event is important!
  • Re-Rack: video on demand

Zelf beluisteren? Ga naar BrightTalk voor de gehele webcast.

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s