Vorig jaar was ik met mijn collega Nathalie een weekje in San Francisco om Dreamforce, hét event van Salesforce, bij te wonen. Dit jaar zijn we er niet bij, maar er is nog genoeg tijd voor jullie om je aan te melden en tickets te boeken naar San Francisco. Van 13 tot 16 oktober is het weer zover.
Salesforce geeft je genoeg redenen om te gaan en ik wil daarbij ook mijn ervaringen delen.
Kennis
Tijdens Dreamforce zijn er meer dan 1400 sessies met verschillende invalshoeken. Op het gebied van sales en marketing, maar ook over HR en IT. Hier ligt niet de focus op de pitch van Salesforce, maar op kennis delen. Denk aan sessies met de titels: Drive Record Attendance to Your Next Event With Email Marketing, Building a Personal Brand on Social Media en Connected Products: It’s Not Just for iPhones Anymore. Je hebt vaak zat momenten dat je wel bij drie sessies tegelijk aanwezig zou willen zijn.
Op de 4 dagen van Dreamforce is er elke dag een speciale gast. Vorig jaar waren dat Sheryl Sandberg van Facebook, Marissa Mayer van Yahoo!, Deepak Chopra en Marc Benioff himself. Dit jaar zijn o.a. Hillary Rodham Clinton, will.i.am en Parker Harris van de partij. Deze sessies zijn ontzettend inspirerend en echt de moeite waard.
Naast de giga hoeveelheid sessies, is er de Cloud Expo. Een beursvloer met meer dan 350 bedrijven die iets met Salesforce te maken hebben. Hier zijn wij onder andere ook met Pardot in contact gekomen.
Fun
Elk jaar is er het Dreamforce Gala & UCSF Benefit Concert. Vorig jaar konden wij genieten van Green Day en dit jaar is Bruno Mars te vinden op het podium. Salesforce doet ontzettend zijn best om elk jaar weer genoeg fun te bieden naast de kennissessies. Het hele event is voorzien van alle gemakken: ontbijt, lunch, hapjes en drankjes zijn geregeld, er zijn feestjes, optredens en ga zo maar door. Je hoeft je niet te vervelen.
Experience
Naast de vele sessies waar heel veel kennis gedeelt wordt, is het event zelf een ervaring op zich. De hele stad is in rep en roer. Waar je ook kijkt, je ziet Dreamforce. Wil je wat meekrijgen van de American Way of Marketing en Event Management, dan is dit the place to be. Dit viel ons op: de 20 buslijnen door heel San Francisco heen die je van en naar Moscone Center brengen, de faciliteiten, het eten en drinken, de medewerkers door de hele stad die je helpen met het vinden van de weg, de aankleding en de afwerking.
Dreamforce heeft een mooie ROI calculator om je baas te overtuigen om te gaan. Good luck!
Pingback: Salesforce World Tour | like lisanne
Pingback: Verwachtingen Dreamforce 2015 | like lisanne