Begin 2013 gaf The Sting opdracht aan 10 medewerkers om het merk Costes zelfstandig neer te zetten. Twee jaar later zijn er 15 winkels en is het één van mijn favo shops. Het merk heeft succes met haar 4 herkenbare collecties:
- City Chic
- Rebel Luxe
- Uptown Glam
- Casual Mix
Naast deze betaalbare, hippe kleding, is het merk erg goed bezig maar haar social media strategie. Costes’ online presence is interessant en past bij nu. Zo gebruiken zij actief Instagram, Pinterest en Facebook. Er lijkt heel bewust gekozen te zijn voor deze visuele media. Niet alleen om te delen, maar ook om consumenten (lees: fans) te betrekken.
Op Instagram deelt het merk niet alleen haar kleding, maar juist ook de hele sfeer eromheen: living, food en quotes. Daarnaast hebben ze leuke win-acties waarbij het merk centraal staat. Zo hadden zij een DIY actie waarbij de tassen en het inpakpapier van Costes gebruikt wordt. Vele volgers deden mee en creëerden zo fan-content voor het merk. En dat alles voor een te winnen goodiebag. Win-win!
Ook op Pinterest staan niet alleen de collecties centraal, maar zijn er ook boards zoals bloggers met de kleding van Costes, de 15 boutiques, het lookbook, XMAS tips en interieurfoto’s. Met meer dan 700 volgers timmert het merk goed aan de weg. De visuele vertaling van het merk is echt goed op orde.
Facebook lijkt wel het meest basic medium van het merk, maar wel met de meeste volgers: 8000+! Hier zijn de buttons van Pinterest en Instagram ook groot aanwezig. Op Facebook vind je o.a. het lookbook, foto’s van events en acties, zoals de recentelijke Glamour Day waar het merk aan mee deed. Juist door Costes te volgen op Facebook blijf je op de hoogte van het merk, naast dat Pinterest en Instagram erg goed zijn voor inspiratie.
Love your blog!
So do you want to follow this blog: http://www.gossipgirlnetherlands.wordpress.com THAT WOULD BE AWESOME!
LikeLike