Home

Google lanceerde deze week hun Analytics Academy. Dit is een drie-weekse cursus voor marketeers en analisten, om digital analytics beter te begrijpen en business performance te verbeteren door het juiste te meten (lees: meten = weten).

In de verschillende Academy-units worden onderwerpen als The importance of digital analytics, Creating a measurement plan en Key metrics and dimensions defined behandelt en uitgelegd. Ik ben met de eerste twee unites begonnen, die bestaan uit YouTube video’s en aanvullend een aantal vragen.

Tot nu toe is het een laagdrempelig en begrijpelijk verhaal die jou als beginner rustig door de stof heen begeleid. Over het algemeen gebruik je Analytics voor een aantal basic measurements: het aantal bezoekers, de gemiddelde bezoekduur, etc. Zodra er geld in het spel komt, wordt er echter verwacht dat er Return On Investment uitkomt, waar Google Analytics super voor gebruikt kan worden. Daarnaast is het een tool waarmee je kunt ontwikkelingen en optimaliseren.

Wil je een measurement plan opstellen en dus actief aan de gang gaan met Analytics, dan zijn hieronder de 5 stappen gedefinieerd. Deze bieden een basis en zorgen ervoor dat je nagedacht hebt over waarom jouw business bestaat, wat je wilt bereiken (en dus meten) en hoe je dit gaat doen.

Schermafbeelding 2013-10-09 om 15.14.22 Schermafbeelding 2013-10-09 om 15.15.50

Interesse of vragen? Check dan ook de FAQ

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s