De afgelopen weken ben ik me aan het wagen aan de crosstrainer bij ons op zolder. Een stuk goedkoper dan de sportschool en best effectief nu de korfbal zomerstop heeft. Het apparaat is een Slazenger SL920 en heeft vast duizenden opties, ik weet alleen écht niet hoe het ding werkt. Nu ken ik Slazenger sowieso al niet en vertelt Google me dat het vooral een tennis, cricket en hockey-merk is. Al met al geen handleiding te vinden. Nergens. Niet eens via Google!
Ik google, jij googlet, hij heeft gegoogled
Google is mijn allerbeste vriend. Hij vertelt me alles, de dingen die ik niet weet, informatie over steden die ik wil bezoeken, woorden die ik niet begrijp, hij vertaalt de foreign websites die ik bezoek, alles. I D E A A L. Omdat ik het zo gewend bent verbaast het me als ik iets niet kan vinden. Het irriteert bijna. En dat is natuurlijk ook waarom het potentieel van Google zo groot blijft. We kunnen niet meer zonder en elk commercieel bedrijf kan daar wat mee.
Ik ben geen giga SEO-guru, maar ben wel erg benieuwd waar deze ontwikkelingen heen gaan. De shift van keywords naar relevante content is al gemaakt en ik verwacht dat Google blijft streven naar de meeste relevante zoekresultaten voor jou. Dit zal de waarheid en de uitkomsten waarschijnlijk wel kleuren. Erg neutraal en blanco zal het niet blijven (voor zover dat nu al zo is). We zien dat alles op de individu wordt toegespitst. Niet voor niets wordt er zo’n heisa gemaakt omtrent privacy en ook de cookiewet.
Misschien ben ik wel niet kritisch genoeg, maar tot nu toe heb ik weinig ‘last’ van privacy issues. Tot nu toe bevalt de zogenaamde persoonlijke aanpak en ben ik tevreden met resultaten toegespitst op mijn interesses. Ik ben benieuwd hoe ik hier over een paar jaar of misschien wel al over een paar maanden op terug kijk…
Pingback: 1,5 jaar later, tijd voor stats! | like lisanne