Het was niet te missen gisteren: “Sanoma Media neemt belang in SB Commerce“. Sanoma Media gaat zich dus ook in het home deco segment focussen op e-commerce.
Ik studeerde van februari tot juni 2012 af bij Sanoma Media en specifiek bij bij de affiliate webshop myhomeshopping.nl. Mijn scriptie ging dan ook over e-commerce. De vraag die ik stelde was “Op welke wijze kan men met een online woonmagazine consumenten verleiden tot een aankoop?” Deze vraag heb ik geprobeerd te beantwoorden en tevens te concretiseren in het myhomeshopping magazine, waar ondertussen het tweede deel van uitgekomen is. (Aanrader!!)
Het complete plaatje
De stap van Sanoma Media kwam niet overwacht. Alle statistieken zeggen het: de oplage en de advertentie-inkomsten van print blijven maar dalen. Om op deze ontwikkelingen in te springen gaan steeds meer uitgevers digitaliseren. In de vorm van websites voor de titels, maar ook in online magazines en e-commerce platformen. Het doel is duidelijk: geld verdienen, en daarom ligt de focus op het verleiden van de consument, het liefst tot een aankoop.
En hoe kan dat beter dan wanneer het hele plaatje klopt? Kijk naar vtwonen, met het tijdschrift, de website en blogs, Twitter, Facebook, de woonbeurs en de producten in de – straks hopelijk eigen – webshop. Het is een compleet merk, een échte beleving. Dat is waardevol! Dan ben je als uitgever en een community ook retailer. Als een spin in het web, voor consumenten en adverteerders.
Ik ben erg benieuwd hoe Sanoma – en vooral home deco – dit in gaat vullen. Het kan eigenlijk alleen maar iets moois worden! Ik ga het in ieder geval in de gaten houden.
PS Ben je benieuwd naar m’n scriptie? Geef dan even een gil!
Credits illustratie: Richard de Ruijter
Ik ben ook heel erg benieuwd hoe Sanoma dit gaat oppakken! 🙂
Enne, ik ben ook wel benieuwd naar jouw scriptie, zou je mij die willen mailen? 🙂
LikeLike
Doe ik!
LikeLike
Hey Lisanne,
Leuk interessant stuk weer. Online heeft Sanoma inderdaad nog genoeg te winnen, er is nog een flinke inhaalslag te maken! Ben ook erg benieuwd naar je scriptie, altijd boeiend! Kan je hem mailen?
LikeLike
Je ontvangt ‘m zsm!
Vind dat ze online al flink aanwezig zijn, maar er is zoveel mogelijk, dat er natuurlijk nog veel meer uitgehaald kan worden. De producten lenen er zich in ieder geval voor.
LikeLike
Scriptie ook van toepassing op fashion?
LikeLike
Ik denk dat fashion al iets verder gevorderd is, maar de theorie geldt uiteraard ook daar.
LikeLike
Hi, ik ben ook erg benieuwd naar je scriptie! Zelf studeer ik journalistiek en heb stage gelopen bij vtwonen. Ben benieuwd wat je gemaakt hebt! Groetjes Maxime
LikeLike
Hoi Maxime, stuur even een mail naar lisanne_meerkerk@outlook.com, dan reply ik met m’n scriptie 🙂
LikeLike