Home

Op internet gebeurt heel veel en wil je een beetje bij blijven dan moet je ook alles gebruikt en getest hebben. En dat is dan ook wat ik probeer. Zo komt het dat ik op heel veel sites een account heb, de nieuwste games installeer op iPhone en iPad en geduldig klik op de hoeveelheid tweets als er weer eens een hype begint. Dat betekend echter niet dat ik ook alles blijf doen en het daadwerkelijk leuk vind.

Om alles een beetje overzichtelijk te houden en de onnoemelijk vele tweets, Facebook posts, ed. bij elkaar te verzamelen gebruik ik Storify. Een echte aanrader!

Storify

Een story die ik al eventjes bij hou is “online magazines everywhere“. Hierin verzamel ik linkjes naar toffe online magazines, feitjes en statistieken mbt de digitalisering van print, input nav Piet Bakker’s verhaal bij Fast Moving Targets en nav Facing Pages. En natuurlijk ben ik niet de enige op dit (sociale) netwerk.

Jeroen van Eck verzamelde allerlei linkjes over e-commerce en fashion en Ayman van Bregt verzamelde nieuws over zijn NSMA.  En naast personen gaan ook merken aan de slag met Storify om verhalen te bundelen. vtwonen deed dit bijvoorbeeld met alle tweets, blogposts en filmpjes nav Salone del Mobile in Milaan en nav het #vtwonenspreekuur. Genoeg mogelijkheden dus!

Tip: check deze twee stories van Storify zelf en Craig Newman over hoe je Storify kunt gebruiken om jouw verhaal over te brengen.

Het leuke van Storify is ook dat je stories kunt embedden in WordPress. Iets waar ik uiteraard even gebruik van heb gemaakt. Scroll hieronder er gerust eens doorheen en maak je eigen verhaal met content van social media.


Lisanne

Toffe “online magazines”:

  1. Share
    Tip: wayfaremag.com/ About how travel should be: motivating, accessible, and delightful. #online #magazine
    Mon, Mar 26 2012 02:19:07
  2. Share
    Tip: reasonsforoptimism.com Toffe site met artikelen over architectuur, art, design, culture, science en meer. #curated #content
    Mon, Mar 26 2012 13:20:14
  3. Share
    Zo leuk, dit wil je echt retweeten! De nieuwe FlavourZine is uit: volledig in lentesferen! Kijk, klik, koop: bit.ly/uBKbaf
    Mon, Apr 02 2012 08:33:40
  4. Share
    Net-a-porter’s success: combine on one website the thrill of shopping at a chic boutique with the pleasure of reading a fashion magazine.
    Mon, Mar 26 2012 05:06:40
  5. Share
    Mogen we éven voorstellen? De gloednieuwe ELLE Stijlbijbel App voor op je iPad. *Trots*
    Wed, Mar 28 2012 10:33:28
  6. Print slinkt en het aantal internetgebruikers blijft maar groeien. Stats, how-to’s en artikelen.

  7. Share

    Omgekeerd tipping point voor omzet advertenties in print. http://bit.ly/In5JJt (via @BVermond @frankwatching) http://pic.twitter.com/NImv6xUf
    Fri, Apr 27 2012 09:19:56
  8. Share
    20 jaar jongerenweekbladen. Donald Duck blijft A-merk. Yes gestopt in 2011: t.co/r17fgwn5
    Thu, Mar 29 2012 04:56:20
  9. Share
    20 jaar glossies. Vooral nieuwe lanceringen (LINDA, Happinez, Glamour) doen het goed: t.co/LhqDWySU
    Thu, Mar 29 2012 04:55:29
  10. Share
    Wow! 2.267 million internet users (32,7% of world population) internetworldstats.com/sta…
    Mon, Mar 19 2012 11:42:37
  11. Share
    2010′s Encyclopaedia Britannica will be the last one printed. britannica.com/blogs/2012/… (via @techcrunch)
    Mon, Mar 19 2012 06:19:24
  12. Share
    Tip: TNS Digital Life, the largest global study into people’s attitudes and behaviours online. tnsdigitallife.com/
    Mon, Mar 26 2012 05:16:49
  13. Share
    Omgekeerde wereld: net-a-porter lanceerde, na ipad en online magazine, een papieren tijdschrift met Alexa Chung op de cover.
    Mon, Mar 26 2012 04:58:20
  14. Share
    Tijdschriften zien er niet uit op nieuwe iPad t.co/Cg9560Gx
    Mon, Mar 26 2012 10:20:24
  15. Journalistiek en internet

  16. Piet Bakker bij Fast Moving Targets Top Names
  17. Share
    Vraag is steeds meer wat de essentie van ‘journalistiek’ is. Beroep lijkt te vervagen. #fmt
    Tue, Apr 03 2012 16:35:28
  18. Share
    Blogs en internetcultuur; de 1% rule is van toepassing. De overgrote meerderheid leest alleen maar. #fmt
    Tue, Apr 03 2012 16:30:54
  19. Share
    Is internetnieuws verworden tot het knippen en plakken van andermans nieuws? #fmt
    Tue, Apr 03 2012 16:26:11
  20. “Nothing will work. There is no general model for newspapers to replace the one the internet just broke.”
  21. Share
    How tech’s giants want to re-invent journalism @paidcontent bit.ly/KfUiyE
    Fri, Apr 27 2012 05:37:36
  22. Facing Pages

  23. Share
    Dus zo maak je independent magazines: ow.ly/i/zNqf #facingpages2012
    Fri, Apr 20 2012 05:31:37
  24. Share
    “Magazinemaking is about storytelling” ow.ly/i/zOjU /oh @bladendokter
    Fri, Apr 20 2012 08:31:36
  25. Share
    ID magazine is in 1977 gestart door een oud art-director van Voque als tegenreactie #facingpages
    Fri, Apr 20 2012 06:15:47
  26. Share
    Loose facts: Big, commercial distributors sometimes throw away up to 80%(ish) of a magazine’s print run. #facingpages
    Fri, Apr 20 2012 06:46:39
  27. Share
    Kleurenmagazines als bijlagen in kranten zijn ooit bedacht zodat adverteerders kleurenadvertenties konden plaatsen. #wistjedat #FacingPages
    Fri, Apr 20 2012 06:01:02
  28. Share
    Independent magazines hebben minder een herkenbare identiteit nodig omdat ze minder hoeven te verkopen dan commerciële. #FacingPages
    Fri, Apr 20 2012 06:43:30
  29. Share
    Dat geeft veel creatieve vrijheid. Geen adverteerders te pleasen met verkoopcijfers. #FacingPages
    Fri, Apr 20 2012 06:44:32
  30. Share
    Advertisers as producers of content instead of seeing a magazine as yet another page for them to advertise? #items #facingpages
    Sat, Apr 21 2012 06:05:54
  31. Retail en magazines

  32. Share
    Dat werd dus wel heel erg tijd: de allereerste realtime shoppable videoclip. ttp://www.elle.nl/mode/nieuws/Tip-shoppen-met-Iggy-Azalea
    Thu, Apr 05 2012 05:40:56
Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s