Op internet gebeurt heel veel en wil je een beetje bij blijven dan moet je ook alles gebruikt en getest hebben. En dat is dan ook wat ik probeer. Zo komt het dat ik op heel veel sites een account heb, de nieuwste games installeer op iPhone en iPad en geduldig klik op de hoeveelheid tweets als er weer eens een hype begint. Dat betekend echter niet dat ik ook alles blijf doen en het daadwerkelijk leuk vind.
Om alles een beetje overzichtelijk te houden en de onnoemelijk vele tweets, Facebook posts, ed. bij elkaar te verzamelen gebruik ik Storify. Een echte aanrader!
Storify
Een story die ik al eventjes bij hou is “online magazines everywhere“. Hierin verzamel ik linkjes naar toffe online magazines, feitjes en statistieken mbt de digitalisering van print, input nav Piet Bakker’s verhaal bij Fast Moving Targets en nav Facing Pages. En natuurlijk ben ik niet de enige op dit (sociale) netwerk.
Jeroen van Eck verzamelde allerlei linkjes over e-commerce en fashion en Ayman van Bregt verzamelde nieuws over zijn NSMA. En naast personen gaan ook merken aan de slag met Storify om verhalen te bundelen. vtwonen deed dit bijvoorbeeld met alle tweets, blogposts en filmpjes nav Salone del Mobile in Milaan en nav het #vtwonenspreekuur. Genoeg mogelijkheden dus!
Tip: check deze twee stories van Storify zelf en Craig Newman over hoe je Storify kunt gebruiken om jouw verhaal over te brengen.
Het leuke van Storify is ook dat je stories kunt embedden in WordPress. Iets waar ik uiteraard even gebruik van heb gemaakt. Scroll hieronder er gerust eens doorheen en maak je eigen verhaal met content van social media.
Lisanne
Toffe “online magazines”:
-
“Tip: wayfaremag.com/ About how travel should be: motivating, accessible, and delightful. #online #magazine
-
“Tip: reasonsforoptimism.com Toffe site met artikelen over architectuur, art, design, culture, science en meer. #curated #content
-
“Zo leuk, dit wil je echt retweeten! De nieuwe FlavourZine is uit: volledig in lentesferen! Kijk, klik, koop: bit.ly/uBKbaf
-
Edits Short narratives in film & photography. A quarterly publication ISSUE ONE: VOYAGER Esc Scroll Keyboard ISSUE ONE: VOYAGER WINTER MM…
-
Beaker Magazine | A business and culture magazine for the idea generation.
Why a print/branding designer left advertising to become a co-founder and creative director of a startup. A new campaign aims to help dev… -
Lifestyle Mirror: A Clickable Fashion Mag Shows What Vogue Could Be
You know how fashion magazines have these photo spreads and then in small print on the edge there’s a list of key items from the shoot an… -
-
“Mogen we éven voorstellen? De gloednieuwe ELLE Stijlbijbel App voor op je iPad. *Trots*
-
Print slinkt en het aantal internetgebruikers blijft maar groeien. Stats, how-to’s en artikelen.
-
Omgekeerd tipping point voor omzet advertenties in print. http://bit.ly/In5JJt (via @BVermond @frankwatching) http://pic.twitter.com/NImv6xUf
-
“20 jaar jongerenweekbladen. Donald Duck blijft A-merk. Yes gestopt in 2011: t.co/r17fgwn5
-
“20 jaar glossies. Vooral nieuwe lanceringen (LINDA, Happinez, Glamour) doen het goed: t.co/LhqDWySU
-
“Wow! 2.267 million internet users (32,7% of world population) internetworldstats.com/sta…
-
“2010′s Encyclopaedia Britannica will be the last one printed. britannica.com/blogs/2012/… (via @techcrunch)
-
Fast Moving Targets werkt aan het project ‘De Realtime Revolutie; Hoe Twitter (bijna) alles verandert’. Bestel nu het boek of schrijf in …
-
Digitale magazines: objectief observeren hoe lezers zich gedragen
Wat betekent het succes van tablets voor bladenmakers? Na denkers (aflevering 1) en doeners (aflevering 2) zoomen we deze laatste aflever… -
-
“Tip: TNS Digital Life, the largest global study into people’s attitudes and behaviours online. tnsdigitallife.com/
-
-
-
Journalistiek en internet
-
Piet Bakker bij Fast Moving Targets Top Names
-
-
-
-
“Nothing will work. There is no general model for newspapers to replace the one the internet just broke.”
-
Newspapers and Thinking the Unthinkable « Clay Shirky
Back in 1993, the Knight-Ridder newspaper chain began investigating piracy of Dave Barry’s popular column, which was published by the Mia… -
-
Facing Pages
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Retail en magazines
-
As Magazines and Retail Converge, Where Will the Line Be Drawn?
Lauren Indvik, David Granger, Alexis Maybank and Maureen Mullen on stage at Mashable’s Media Summit. According to Forrester research, Ame… -
Net-a-porter – website mixes shopping with fashion magazine – Sep. 3, 2009
(Fortune Magazine) — One morning last winter Louise Kahrmann de Muller, a Paris-based publicity executive, was headed to London. Sadly, … -